План-конспект
урока английского языка в
6-ом классе по теме «Еда» по учебнику
« Enjoy English»
I. Организационный
момент II. Речевая зарядка. Беседа с учащимися по
теме «Еда» в режиме T-> P1/P2/P3 -Do you like to eat? -Do you like sandwiches? What sandwiches
do you lknow? What sandwiches do you like? How do you make them? Do you drink
tea or coffee? When do you drink it? Do you like strong tea? Do you like white
coffee? What do you usually have tea
with? What sweet things do you like? When would you like to take for a picnic?
I.
Компьютерная презентация.
Look at
the screen. Here you have the
list of food. Read it and say which food is healthy, which food is junk food. Учащиеся
по очереди выполняют задание, размещая слова в две группы: healthy- unhealthy. Картинки с изображением еды : chips, joghurt
, chocolate, hamburgers, nuts, cheeseburgers, pizza, lemonade, coca-cola,
apples, strawberries, ice-cream, hot dogs Беседа с учащимися: What from
this list do you like……don’t like….. never eat?
II.
Проверка выполнения домашнего задания.
Работая в парах , учащиеся рассказывают друг другу рассказ,
подготовленный дома по теме Fast Food. Во время работы каждый из них делает необходимые записи, по
завершении работы отвечает на вопросы о соседе. Does your classmale like fast food?
Why? Why not?
III.
Развитие умений и навыков аудирования тематического текста Scientists say that we eat about 5
hundred kilogrammes of food a year – not counting drinks. America is the
world’s leader in obesity. Americans eat all the time. They eat in their cars,
at the cinema, during college lectures, at the hairdressers, on the way to
school. The favorite foods among children in the USA are hamburgers, chips, hot
dogs, pizzas, ice – cream. A lot of American children are fat, because they
spend a lot of time watching TV, sitting in front of their computers. They
don’t like to do sports. What will they look like when they grow up? Imagine
them as a lazy fat old man or woman with eyes glued to the TV, hands in a
packet of chips, munch – munch. Текст
прослушивается два раза. По тексту выполняется задание, заранее распечатанное
для каждого учащегося Complete the sentences 1. We eat……. 2.America is the world” leader in…. 3.Americans eat…… 4.American children like…… 5.A lot of them are….. 6.In future they will be men and
women…. По
окончании работы учащиеся в парах обмениваются листочками с заданиями ,
компьютер даёт правильные ответы. Проводится взаимопроверка
IV.
Работа в группе . Задание «What to do to be healthy. Give
some advice» Каждая
группа получает разрезанные карточки с
советами. Необходимо соединить части так, чтобы получились правильные советы. -
Fresh vegetables and fruit / make
you intelligent, optimistic, energetic. -
Eat /
healthy food -
Don’t/
eat fast food -
Every
day eat fresh fruit and vegetables/ because they have a lot of vitamins -
Don’t
eat/ watching TV or playing on the computer -
Wash
your hands/ before you eat По
окончании работы учащиеся по очереди зачитывают советы. Отвечают на вопрос Which of these advice do you follow?
V.
Составление тематического рассказа в группе. Каждая
группа получает задание--- из данного набора слов составьте и расширьте рассказ
в определённом грамматическом времени 1 группа - Present
Simple со словами prefer to eat
fast food, have a glass of, every day, go to McDonalds, like 2 группа – Past Simple со словами have dinner,
tasty, yesterday, eat, drink, set the table, clear up the table 3 группа – Future Simple со словами have a
birthday, cook a special dinner, buy, sit at the table guests, come 4
группа—подготовьте утверждения по теме «Еда» ,с которыми остальные учащиеся
соглашаются или нет.
VI.
Письменная работа в тетрадях по теме «Еда». Учитель
диктует рассказ с пропусками. Учащиеся записывают рассказ, заполняя пропуски
своими ответами на вопросы учителя Dear…. ( What is the name of the
person you write to) You asked me what I like to eat.
Usually I have breakfast at … (when). I eat … (with\ whom). In the morning I
eat … and drink … (What do you usually
eat and drink) I Ilike to drink it with … (with what). For breakfast I don’t
like … (what don’ you like for breakfast).
For dinner I usually have …( name 3 things)
I like typical Russian food … (name it). It is ( describe it) I never eat … (What do you never eat) And what do you usually eat in…. (
what country is your friend from) Love Yours … (your name)
IX. Завершающий этап урока. Комментарии
учителя . Выставление оценок.
| |
[ · Скачать весь документ (50 КБ) ] | 28.08.2012, 16:47 |
Категория: Публикации | Добавил: Администратор | |
Просмотров: 5964 | Загрузок: 899 |
План-конспект урока английского языка 6 класс (Додонова Е.И.)