» Публикации
План-конспект урока английского языка 6 класс (Додонова Е.И.)


План-конспект урока английского языка

в 6-ом классе  по теме «Еда»

по учебнику  « Enjoy  English»

 

I.       Организационный момент

II.       Речевая зарядка. Беседа с учащимися по теме «Еда» в режиме T-> P1/P2/P3

-Do you like to eat?

-Do you like sandwiches? What sandwiches do you lknow? What sandwiches do you like? How do you make them? Do you drink tea or coffee? When do you drink it? Do you like strong tea? Do you like white coffee?  What do you usually have tea with? What sweet things do you like? When would you like to take for a picnic?

                 I.           Компьютерная презентация.                                                                                                           Look at  the screen.  Here you have the list of food. Read it and say which food is healthy, which food is junk food.

Учащиеся по очереди выполняют задание, размещая слова в две группы: healthy- unhealthy.

Картинки с изображением еды :  chips, joghurt , chocolate, hamburgers, nuts, cheeseburgers, pizza, lemonade, coca-cola, apples, strawberries, ice-cream, hot dogs

Беседа с учащимися:  What from this list do you like……don’t like….. never eat?

               II.         Проверка выполнения домашнего задания.                                                                      Работая  в парах  , учащиеся рассказывают друг другу рассказ, подготовленный дома по теме  Fast Food. Во время работы каждый  из них делает необходимые записи, по завершении работы отвечает на вопросы о соседе. Does your classmale like fast food? Why? Why not?

            III.         Развитие умений и навыков аудирования  тематического текста

Scientists say that we eat about 5 hundred kilogrammes of food a year – not counting drinks. America is the world’s leader in obesity. Americans eat all the time. They eat in their cars, at the cinema, during college lectures, at the hairdressers, on the way to school. The favorite foods among children in the USA are hamburgers, chips, hot dogs, pizzas, ice – cream. A lot of American children are fat, because they spend a lot of time watching TV, sitting in front of their computers. They don’t like to do sports. What will they look like when they grow up? Imagine them as a lazy fat old man or woman with eyes glued to the TV, hands in a packet of chips, munch – munch.

Текст прослушивается два раза. По тексту выполняется задание, заранее распечатанное для каждого учащегося

Complete the sentences

1. We eat…….

2.America is the world” leader in….

3.Americans eat……

4.American children like……

5.A lot of them  are…..

6.In future they will be men and women….

По окончании работы учащиеся в парах обмениваются листочками с заданиями , компьютер даёт правильные ответы. Проводится взаимопроверка

             IV.         Работа в группе .

Задание «What to do to be healthy. Give some advice»

Каждая группа получает  разрезанные карточки с советами. Необходимо соединить части так, чтобы получились правильные советы.

-       Fresh  vegetables and fruit  /  make you intelligent, optimistic, energetic.

-       Eat / healthy food

-       Don’t/ eat fast food

-       Every day eat fresh fruit and vegetables/ because they have a lot of vitamins

-       Don’t eat/ watching TV or playing on the computer

-       Wash your hands/ before you eat

По окончании работы учащиеся по очереди зачитывают советы.

Отвечают на вопрос Which of these advice do you follow?

 

               V.         Составление тематического рассказа в группе.

Каждая группа получает задание--- из данного набора слов составьте и расширьте рассказ в определённом грамматическом времени

1 группа  - Present Simple со словами  prefer to eat fast food, have a glass of, every day, go to McDonalds, like

2 группа – Past Simple со словами  have dinner, tasty, yesterday, eat, drink, set the table, clear up the table

3 группа – Future Simple со словами  have a birthday, cook a special dinner, buy, sit at the table guests, come

4 группа—подготовьте утверждения по теме «Еда» ,с которыми остальные учащиеся соглашаются или нет.

 

             VI.         Письменная работа в тетрадях по теме «Еда».

Учитель диктует рассказ с пропусками. Учащиеся записывают рассказ, заполняя пропуски своими ответами на вопросы учителя

Dear…. ( What is the name of the person you write to)

You asked me what I like to eat. Usually I have breakfast at … (when). I eat … (with\ whom). In the morning I eat … and drink … (What do you  usually eat and drink) I Ilike to drink it with … (with what). For breakfast I don’t like … (what  don’ you like for breakfast). For dinner I usually have …( name 3 things)  I like typical Russian food … (name it). It is ( describe it)  I never eat … (What do you never eat)

And what do you usually eat in…. ( what country is your friend from)

Love

Yours … (your name)

 

IX.     Завершающий этап урока. Комментарии учителя . Выставление оценок.

           

 

[ · Скачать весь документ (50 КБ) ] 28.08.2012, 16:47

Категория: Публикации | Добавил: Администратор
Просмотров: 5964 | Загрузок: 899